Jestem tutaj

Dzień Kredki w bibliotece :)

KOLOROWY  ŚWIAT


Z okazji obchodzonego 22 listopada Dnia Kredki dla dzieci przygotowałyśmy zajęcia biblioteczne, w czasie których:  poznawaliśmy rodzaje kredek, czytaliśmy ciekawostki o kolorach z serii książek Wspaniały świat kolorów, graliśmy w słowne zgadywanki, śpiewaliśmy piosenkę Kolorowe kredki, ćwiczyliśmy szybkość  temperując kredki na czas oraz bawiliśmy się w wierszyki - masażyki. Na zakończenie zajęć każde dziecko zaprojektowało swoją własną kredkę z rolki po ręczniku papierowym.  Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji ze spotkania :)



 Patyczki drewniane, w pudełeczku schowane, pięknie rysują, zatemperowane.



        Marchewka zawsze ten kolor kryje, ale też takie bywają dynie.


Sześć parasoli

Kiedy deszcz na dworze pada,
to w szatni stoi ....
kolorowych parasoli gromada.
Ten pierwszy w esy - floresy,
to parasol Teresy.
Drugi - czerwony w kółka,
to parasol Jurka.
Trzeci - beżowy, w kropki,
to parasol Dorotki.
Czwarty - żółty w kwiatki,
to parasol Beatki.
Piąty - w ciapki, zielony,
to parasol Iwony.
Szósty - niebieski, w kratkę,
wybrał sobie Małgorzatkę.
Z Małgorzatką chodzi wszędzie
i czeka aż deszcz będzie.









Kolorowe kredki

 Kolorowe kredki
w pudełeczku noszę.
Kolorowe kredki
bardzo lubią mnie.
Kolorowe kredki,
kiedy je poproszę,
namalują wszystko,
to co chcę.

Namalują domek.
I na płocie kota.
I wesołe słonko
na pochmurne dni.
A gdy w Kosmos lecieć
przyjdzie mi ochota,
prawdziwą rakietę
namalują mi.
O!

Kolorowe kredki
w pudełeczku noszę.
Kolorowe kredki
bardzo lubią mnie.
Kolorowe kredki,
kiedy je poproszę,
namalują wszystko,
to co chcę.

Kiedy jestem smutny,
zawsze mnie pocieszą,
siadamy przy stole
i one, i ja.
Malują cudaki:
małpkę taką śmieszną,
słonia na huśtawce
i w rakiecie lwa.
O!





Komentarze