Jestem tutaj

Zajęcia w bibliotece szkolnej :)

Tup, tup idzie jeż...

Z okazji Światowego Dnia Origami oraz Dnia Jeża w bibliotece Szkoły Podstawowej nr 53 przeprowadziłyśmy zajęcia dotyczące obu tych tematówRozpoczęłyśmy od pogadanki oraz zaprezentowania książek o  japońskiej sztuce składania papieru, a następnie o życiu i zwyczajach jeżyPo tym wprowadzeniu zabraliśmy się do wykonania przygotowanych zadań. 





Krótkie nóżki, długi ryjek, ostre kolce ciało kryją.
Ach, cóż to za dziwny zwierz?
Czy już wiesz?


Sprawdź się jeżowo, czyli test wiedzy o jeżach...



Jeżykowa gimnastyka, czyli Szedł jeżyk 
oraz Na dywanie siedzi jeż :)




Mała Iga chce dziś zwierza, narysuję więc jej jeża. 
Tu dam kreskę i półkole, w środku kolec, kolec, kolec...
Tu główkę, tu nosek dam.
Jeszcze oczko i jeżyka mam.
 E.M.Skorek




Podejmujemy próby składania origami...:) 






 Jeż


Czy ktoś wierzy, czy nie wierzy,

jestem sobie mały jeżyk.
Bardzo ostre igły moje ,
więc nikogo się nie boję.

Często w cieniu sobie siedzę,
jem szkodniki, spulchniam glebę.
Jeżyk bardzo dobrze słyszy,
w nocy umie łowić myszy.

Gdy nadciąga groźna zima,
smacznie w norce spać zaczynam.
Pod pierzyną z suchych liści
pewnie mi się lato przyśni.

B.Forma













Komentarze