Jestem tutaj

DZIEŃ JEŻA
- zajęcia z Biedronkami, Pszczółkami i Żabkami z MP nr 62.


Jeż Jan Brzechwa
Idzie jeż, idzie jeż, Może ciebie pokłuć też!
Pyta wróbel: "Panie jeżu, Co to pan ma na kołnierzu?"
"Mam ja igły, ostre igły, Bo mnie wróble nie ostrzygły!"
Idzie jeż, idzie jeż, Może ciebie pokłuć też!
Zoczył jeża młody szczygieł: "Po co panu tyle igieł?"
"Mam ja igły, ostre igły, Żeby kłuć niegrzeczne szczygły!"
Sroka też ma kłopot świeży: "Po co pan się tak najeżył?"
"Mam ja igły, ostre igły, Będę z igieł robił widły!"
Wzięła sroka nogi za pas: "Tyle wideł! Taki zapas!"
W dziesięć chwil już była na wsi: "Ludzie moi najłaskawsi,
Otwierajcie drzwi sosnowe, Dostaniecie widły nowe!"




Z okazji Dnia Jeża dla dzieci z MP nr 62 4 listopada przeprowadziłyśmy zajęcia o jeżu Jerzym, głównym bohaterze książki Doroty Sumińskiej Wierzę w jeże.  Poza czytaniem fragmentów  książki o Jerzym, były ciekawostki  i   zagadki, papierowe wyklejanki oraz   zabawa w  "leśne zawody".

















Komentarze