Jestem tutaj

Gry i zabawy edukacyjne

" Dzień Jeża"


Jestem zwierzątko nieduże,

mam ostre igły na skórze.

Choć nie szyję nic, jak wiecie,

pełno igieł mam na grzbiecie.



Krótkie nóżki, długi ryjek,

ostre kolce ciało kryją.

A cóż to za groźny zwierz?

Na pewno, wiesz!

Jak wygląda jeż? czy jeż lubi jabłka? a kąpiel?

W trakcie popołudniowego spotkania próbowaliśmy wraz z dziećmi pomóc jeżykowi w przygotowaniach przed nadchodzącą zimą.




W bibliotece zostały ukryte dary jesieni, których poszukują dzieci.

  Wędrując, Jeżyk spotyka na swojej drodze rolnika. Pomagamy złapać ziemniaki do worka, aby jeż mógł dalej iść


Pan Jeż udał się do lasu. Jeżyk nie pogardzi grzybkami. Rozpoznajemy grzyby jadalne

W trakcie wędrówki Jeż spotyka wiele zwierząt. Ale kto jest jego przyjacielem, a kto wrogiem? układamy puzzle




Jeżyk spotyka również inne jeże. Proponujemy dzieciom zabawę "Na dywanie siedzi jeż"


Na dywanie siedzi jeż,

Co on zrobi to my też.


Po tych słowach, wybrany jeżyk wykonuje ruch, który naśladują pozostałe dzieci. Może to być ruch dłonią, skoki np. pajacyk itp. Następnie dzieci powtarzają dalej słowa wierszyka:


My lubimy bardzo jeże,

                                         Niech innego nam wybierze.


Po tych słowach jeżyk odpowiada:

Ja jestem jeż lubię … np. Olę też.

Wymienia imię dziecka, które go zastąpi w zabawie.
Pan jeż dba o kondycję, a my dbamy o kondycję naszych uczestników i zapraszamy do gimnastyki



Pan Jeż wybiera się do znajomych na podwieczorek. Czy Jeżyki się kąpią?


Jeżyk chciał również ozdobić swoje mieszkanko na zimę - dzieci pomogły mu, kolorując mandale tak, aby mógł powiesić je u siebie w domku.


A gdyby Jeż zawędrował przez przypadek do Twojego ogródka zadzwoń do Schroniska dla Dzikich Zwierząt w Mikołowie


I tak oto Pan Jeż jest przygotowany na przyjście zimy. Zaprosił z tej okazji dzieci na popcorn i ciasteczka.



Komentarze